Mini serniczki z malinami

Wspaniały przepis na proste, lekkie i smaczne serniczki, w dodatku idealne na lato, z możliwością modyfikacji przepisu poza sezonem świeżych owoców. Zimą zastępujemy np. maliny konfiturami. Wtedy możemy komponować najróżniejsze smaki.
Przepis pochodzi z książki "Pyszne 25" Anny Starmach - uwielbiam zebrane w niej przepisy - są proste, szybkie w przyrządzaniu i smaczne.
Przepis na 12 sztuk serniczków

Składniki:

12 herbatników Digestive
80g masła
400g zmilonego białego sera
6 łyżek cukru pudru
1 laska wanilii
2 jajka
2 łyżki mąki pszennej
100 g malin

Przyrządzanie:

Rozpuść masło, w tym czasie pokrusz widelcem herbatniki. Połącz z masłem, dokładnie wymieszaj. Masę przełóż do silikonowych foremek na muffinki, ugnieć łyżeczką na spodzie, odstaw do lodówki.
Ser przełóż do miski, dodaj ziarenka wanilii, wbij jajka, dodaj mąkę i cukier i dokładnie wymieszaj. Ja mieszam mikserem lub w termomiksie.
Wyjmij foremki z lodówki, do każdej włóż łyżkę masy serowej. Ułóż na niej po 3-4 maliny lub konfiturę. Ja użyłam konfitury owocowej z migdałami, która wyśmienicie komponuje się ze świeżymi malinami.
Przykryj kolejną warstwą masy serowej. Włóż do nagrzanego do 180 st.C. piekarnika, piecz 20 minut. 
Upieczone serniczki zostaw w foremkach do momentu ostygnięcia, inaczej się pokruszą (na pewno odpadnie spód, uwierzcie, bo sprawdeziłąm, jak nie mogłam się doczekać, aż wystygną:) ).
Udekorować malinami, ja dodatkowo posmarowałam roztopioną czekoladą i dopiero ułożyłam maliny.
Zrobiłam też na próbę parę z borówkami i wyszły równie pyszne, tak więc już wiem, że można wykorzystywać dowolne owoce i konfitury.
Zniknęły w sekundę, są przepyszne, idealne na letnie przyjęcie ogrodowe!

Smacznego!


Takie pyszności dodaję do akcji: 
Wszystko z malinami

oraz

Serniki 2013 - edycja letnia



Komentarze

Popularne posty

.

.

.

.