Sałatka z pomarańczami i sosem chrzanowym

Wyśmienite połączenie smaków, wręcz zaskakujące, robi wrażenie i jest świetnym dodatkiem do obiadowego dania.

Składniki:

  • kapusta pekińska
  • pomarańcze - 2szt.
  • mandarynki - 2 szt.
  • natka pietruszki - pęczek

sos:

  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka oliwy
  • ok. 1/3 szklanki jogurtu naturalnego
  • chrzan z żurawiną (ok. 1/3 słoika)
  • cukier, sól, pieprz

Przyrządzanie:

Kroimy kapustę pekińską. Obieramy pomarańcze i kroimy w kostkę dokładamy do miski z kapustą. Wrzucamy kawałki mandarynki.

Przyrządzamy sos:
do miski wlewamy jogurt, dodajemy oliwę, sok cytrynowy, dokładamy chrzan z żurawiną i dokładnie mieszamy. Dodajemy przyprawy do smaku. Polewamy sałatkę.
Dodajemy posiekaną natkę pietruszki. Na koniec ścieramy skórkę z wyparzonej pomarańczy.

Podajemy do obiadu.
Do sałatki przyrządziłam świetne polędwiczki: Podsmażyłam plastry polędwicy (około 0,5kg), przerzuciłam do garnka. Pokrojoną cebulę (2-3 szt.) zeszkliłam i dodałam do polędwicy. Podsmażyłam 0,5 kg pieczarek pokrojonych w plastry i dodałam do garnka z polędwicą i cebulą. Garnek wstawiłam na mały ogień,  i poddusiłam około 15 minut. Dodałam kwaśną śmietanę przyprawioną solą i pieprzem i dusiłam dalej przez 10 minut. Następnie przełożyłam porcje do małych miseczek i dodałam do każdej z nich starty na grubej tarce ser. Wstawiłam do piekarnika, trzymałam aż ser się nie rozpuścił i zarumienił. Podałam razem z sałatką i było przepyszne. Możecie podać z zapiekanymi ziemniaczkami.

Smacznego!
Przyznacie, że taka sałatka jest bardzo oryginalna, a połączenie świeżych pomarańczy z chrzanem z żurawiną może być nawet zaskakujące. Polecam bardzo, jest ekscentryczna ale pyszna :)
Dodaję do akcji:
 Awangarda smaku
  Awangarda Smaku

Komentarze

  1. Wygląda pysznie..ciekawe połączenie smaków..koniecznie muszę wyprobowac.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za przesłanie komentarza. Wkrótce pojawi się pod postem. Zapraszam do śledzenia bloga ETERNO.

Popularne posty

.

.

.

.