Szybkie omlety

To jest przepis na najszybszy i najprostszy omlet pod słońcem. Odkąd pokazała mi go babcia często go przyrządzam, zwłaszcza jak nie mam pomysłu na śniadanie albo mam ochotę na coś słodkiego. Ja już ten przepis zdradziłam córce, która uwielbia go robić i jeść, oczywiście! Nauczcie robić swoje dzieci, zobaczycie jak będą dumni, że mają w swoim repertuarze chociaż jedno danie przyrządzane przez siebie.

Czas: 

przyrządzanie: 3 minuty
smażenie: ok. 5 minut

Trudność:

Bardzo łatwe, nie wymaga żadnego sprzętu.

Składniki:

  • 2 jajka
  • łyżeczka cukru
  • 2 łyżeczki mąki


Przyrządzanie:

Jajka wybić do kubka, dodać mąkę i cukier, dokładnie wymieszać (tak, żeby nie było żadnych mącznych grudek). Rozgrzać patelnię, dodać masło, jak się rozpuści wlać ciasto. Smażyć przez chwilę na jednej stronie, jak się zarumieni przerzucić na drugą.

Przełożyć na talerz, podawać z ulubionymi dodatkami. U nas obowiązkowo smarujemy dobrą konfiturą, lub polewamy syropem. Dzisiaj podałam z maliną w syropie, pyszne, dzieci to uwielbiają.


Jak będziecie smażyć to zauważycie jak śmiesznie omlet zmienia swoje rozmiary, to właśnie podoba się dzieciom najbardziej. Jak przerzucacie na drugą stronę to wywijają się końce placka i tworzy się swojego rodzaju grzybek. My właśnie tak mówimy na ten omlet, spotkaliście się z taką nazwą : grzybek?

UWAGA:

1. możecie używać dowolnych dodatków: konfitury owocowe, np. Owoce Leśne, konfitury owocowo-czekoladowe, np. Truskawellę, czy najróżniejsze smaki syropów, nasz ulubiony Malinowy z Miodem. Dzięki temu za każdym razem będziecie mieć inny smak.
2. Możecie łatwo ten przepis przerobić na bardziej ekskluzywną wersję :) Wystarczy, że ubijecie białka, żółtka wymieszacie z mąką i cukrem i delikatnie połączycie z białkami.  Wtedy omlet wychodzi większy, bardziej puszysty.
 SMACZNEGO!

Komentarze

Popularne posty

.

.

.

.