Ciasteczka + cytrynki = Cytryniaczki

Genialne ciasteczka, tym bardziej, że jest możliwość przyrządzenia ich na różne sposoby. Najważniejsze to przygotować 3 godziny wcześniej ciasto, które schładza się w lodówce, a potem możecie szybko przygotować ciasteczka o smaku jaki tylko wam się zamarzy.

Czas: 

przyrządzanie: 15 minut
chłodzenie ciasta: 3 godziny
pieczenie: 15 minut

Trudność:

Łatwe.

Ilość porcji:

ok. 24 szt.

Składniki:

  • 150g miękkiego masła
  • jajka - 2 sztuki, w tym 1 jajko do ciasta i 1 żółtko do posmarowania gotowego ciasta
  • 200g drobno zmielonych migdałów
  • 100g cukru
  • 200g mąki
  • cukier kryształ do posypania

Przyrządzanie:

Ciasto przyrządzamy na 3 godziny przed pieczeniem:
3 plastry cytryn kroimy w drobną kostkę.

Masło z jajkiem ucieramy na gładką masę, dodajemy migdały (ja użyłam mąki migdałowej), cukier, mąkę, oraz pokrojone w kostkę cytrynki. Dodajemy 2 łyżeczki soku ze świeżo wyciśniętej cytryny i 2 łyżeczki syropu ze słoiczka z Cytrynek. Do pewnego momentu ucierałam ciasto w mikserze, ale jak dodałam już mąkę to musiałam zagnieść ciasto ręką.

Zagniatamy ciasto i formujemy 2 wałki o średnicy około 6cm, zawijamy w folię i odkładamy na 3 godziny do lodówki.


Po schłodzeniu ciasta, szykujemy się do przygotowania ciasteczek do upieczenia. Szykujemy słoiczki z Cytrynkami i ubijamy żółtko.

Rozgrzewamy piekarnik do 180st.C. Każdy wałek ciasta kroimy na kółka o grubości około 5-7mm, kładziemy na blasze wyłożonej pergaminem.

Szklanką z dnem o mniejszej średnicy niż nasze ciasteczka robimy delikatne wgniecenia w każdym krążku ciasteczka. Smarujemy je rozmąconym żółtkiem i w każdym wgłębieniu kładziemy plaster Cytrynek.
Mnie skończył się słoiczek cytrynek, więc wyciągnęłam Pomarańcze w syropie i część ciastek zrobiłam z nimi. Były pyszne, bardziej wilgotne, chyba dlatego, że plastry pomarańczy są większe od cytrynek, a wyjmując je ze słoiczka specjalnie ich nie odsączałam, żeby otulone gęstym syropem dodały słodkości ciastkom!

Wstawiamy do piekarnika, pieczemy przez około 15 minut.

Po wyjęciu posypujemy cukrem kryształem, bardziej dla ozdoby niż do osłodzenia, bo przecież plastry cytrynek i pomarańczy są same w sobie dosyć słodkie.

Uwaga!

Polecamy Tobie i sami na pewno przetestujemy dodać inne smaki cytrynek ETERNO, np. Cytrynki z Kwiatem Czarnego Bzu albo z Cynamonem a nawet limonki albo połączyć różne smaki owoców w syropie! A dalej możecie popuścić swoje wodze fantazji i użyć różnych smaków konfitur.
 
Smacznego!






Komentarze

Popularne posty

.

.

.

.