Mazurek pomarańczowy

Ilość: 8 porcji

Czas: 50 minut z pieczeniem + 60 minut chłodzenie ciasta

Trudność: średnie


Składniki:


Ciasto kruche migdałowe:

mąka pszenna tortowa - 200g
cukier puder - 50g
mączka ze zmielonych migdałów - 50g
żółtko - 1szt
masło, pokrojone w kostkę - 100g
szczypta soli

Masa marcepanowa na rozetę:

marcepan - 200g
białko - 1szt
rum - 10ml

Masa owocowa:

konfitura pomarańczowa ETERNO
dlaczego ta konfitura? bo jest w 100% naturalna, pyszna, aromatyczna, z kawałkami skórki pomarańczowej, z naturalną wanilią, tradycyjna i domowa jak u babci.

Dekoracja:

gorzka czekolada

Przyrządzanie:

Ciasto kruche migdałowe

Przesianą mąkę, cukier puder i mączkę migdałową (ja użyłam zmielonych migdałów) łączymy, robimy zagłębienie i dodajemy żółtko, masło pokrojone w kostkę i sól. Najlepiej dużym nożem łączymy wszystkie składniki, mieszamy, delikatnie zagniatamy ciasto.

Tak przygotowane ciasto zawijamy w folię i wstawiamy do lodówki na około 1 godzinę.
Schłodzone ciasto rozwałkowujemy na grubość około 5mm, formujemy w zależności w jakiej blaszce chcesz upiec. Ja użyłam okrągłej tortownicy o średnicy 24cm.
Nakłuwamy widelcem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180st.C z termoobiegiem lub 190-200st.C bez termoobiegu. Pieczemy 10-12 minut, musi być blade.
Nie wyłączaj piekarnika, bo będziesz dopiekać ciasto z masą marcepanową.


Masa marcepanowa na rozetę


Wszystkie składniki mieszamy. Ja użyłam masy marcepanowej. Wymieszałam w blenderze.
Nakładamy masę do rękawa i za pomocą dekoracyjnej końcówki robimy rozetę na brzegu upieczonego ciasta.


Ponownie wstawiamy do piekarnika i pieczemy w takiej samej temperaturze przez 12-15 minut.
Ciasto musi nabrać złocisty kolor. Wystawiamy z piekarnika do ostudzenia.

Wykończenie:

Na wystudzone ciasto wyłożyć konfiturę pomarańczową.
Polać roztopioną czekoladę.

Czekoladę roztopić w misce nad garnkiem z gotującą się wodą.  Uważaj, żeby dno miski nie było zanurzone bezpośrednio w wodzie. Pokrusz czekoladę, wrzuć do miski. Miskę umieść nad gotującą się wodą, jak czekolada się zacznie roztapiać, energicznie zamieszaj i szybko po uzyskaniu gładkiej masy polej ciasto. Ja użyłam samego rękawa.

UWAGI:
Przepis pochodzi z książki Cukiernia Lidla - przepisy mistrza Pawła Małeckiego
Zmodyfikowałam ten przepis o gotową konfiturę ETERNO, bo jest tak wyśmienita, że nie ma potrzeby dodatkowo przyrządzać konfitury, zdecydowanie skraca to czas przyrządzania.

Mazurek możesz przyrządzać nie tylko z okazji Świąt Wielkanocnych, jest ciastem całorocznym, nadaje się na każdą okazję.
Do masy możesz użyć innej konfitury owocowej, myślę, że świetnie się sprawdzą np. powidła śliwkowe ETERNO, konfitura carska figa z makiem ETERNO, czy pigwa z kiwi ETERNO.





Komentarze

Popularne posty

.

.

.

.