Kurczak z czosnkiem, ziołami i przysmakami ETERNO

Składniki:

  • Pierś kurczaka - 4 filety
  • 100 g pełnotłustego, miękkiego sera
  • zioła, 3 ząbki czosnku
  • 8 plasterków szynki parmeńskiej
  • 150ml czerwonego wina
  • 150ml bulionu z kurczaka
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • Morele konserwowe ETERNO
  • Ogniste pomidorki ETERNO

Przyrządzanie:

W każdej piersi zrobić wzdłuż nacięcie, tworząc w środku kieszeń.
Włożyć do miski ser, wycisnąć czosnek, dodać posiekane zioła (ja użyłam bazylii, natki pietruszki, szczypiorku i koperek). Doprawić solą i pieprzem. Dodać odcedzone pomidorki i morele, pokrojone w paski. Wymieszać i nadziać kurczaka.

  Każdą pierś owinąć 2 plastrami szynki parmeńskiej.
Zawiązać nitką.

 


Do dużej patelni lub garnka wlać wino i bulion, zagotować i dodać cukier. Włożyć piersi i gotować około 15 minut, aż kurczak będzie miękki, a z mięsa po nakłuciu wypłynie klarowny sos. Odłożyć mięso i trzymać w cieple a sos wygotować aż zgęstnieje.

Pokroić piersi w plastry (ostrożnie, żeby nie wypłynęło nadzienie). Podawać z ziemniakami i surówką. Ja zrobiłam pure i miezerię. Ale to było pyszne! Aż mi ślinka leci jak opisuję to danie :) Polecam.
Smacznego!

Komentarze

Popularne posty

.

.

.

.