Pizza z sosem paprykowym

Znacie już Salsę paprykową? To jest świetny sos z papryki, pomidorów, czosnku i papryczki chili i dużo bazylii,który możesz podawać na zimno i przyrządzać na gorąco.
Na zimno jest idealny do kanapek albo zamiast ketchupu.
Na gorąco możesz w mig wyczarować pyszne dania obiadowe.
Ja zrobiłam pizzę, zamiast sosu pomidorowego do ciasta, użyłam salsę paprykową i wszyscy w domu powiedzieli, ze tak dobrej pizzy jeszcze nie jedli.
Ciasto mam sprawdzone z przepisów Termomixa, a dodatki to już moja fantazja. Co kto lubi!

 Sos:

Salsa paprykowa ETERNO

Ciasto:

400g mąki pszennej
30g drożdzy
szczypta soli (pół łyżeczki)
łyżeczka cukru
2 miarki (termomix) wody
2 łyżki oliwy z oliwek

Dodatki: żółty ser, reszta wg. uznania: salami pepperoni, papryka, pieczarki, cebula, pomidory, szynka, feta, i inne

Przyrządzanie:

Wymieszać składniki ciasta; do naczynia dodać: mąkę, cukier, sól, drożdże, letnią wodę, oliwę, wymieszać w pozycji Interwał prze 2,5 minuty.
Ciasto uformować w kulę, przełożyć do miski i schować do lodówki na 2 godziny.

Po tym czasie wyjąć, jeszcze raz ugnieść, rozwałkować na okrągły placek.
Ciasto posmarować obficie salsą paprykową, posypać startym serem i ułożyć ulubione dodatki.

Ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika do 200 st.C. Piec około 20 minut. Podawać gorące!

UWAGA:
Ja przygotowuję od razu 3 ciasta - kupuję drożdże 100g i dzielę na 3 części, tak, żeby nic mi nie zostało), wkładam do lodówki i nawet przetrzymuję do następnego dnia. A jak jest impreza to szybko wyciągam ciasta i szybko przygotowuję kolejne pizze. Świetnie sprawdza się i wszyscy goście uwielbiają ten smak.


 SMACZNEGO!

Komentarze

Popularne posty

.

.

.

.